Nieuws
Resultaat 121 - 128 (van 128)
Trends op kookgebied in 2014-2015 door Mathijs Vrieze
9 januari 2015
De moderne consument geniet van het koken en eten van gezonde lekkere maaltijden. Er wordt veel meer geëxperimenteerd in de keuken maar ook de oud Hollandse kookkunsten van oma zijn hot.
Carlo Petrini wint Johannes van Damprijs 2014
8 januari 2015
Carlo Petrini, oprichter van de internationale Slow Food-beweging, ontvangt de Johannes van Damprijs 2014. Deze oeuvreprijs wordt door de Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam toegekend aan een auteur die zich buitengewoon verdienstelijk heeft gemaakt voor de verspreiding van de kennis van de gastronomie. De prijs wordt aan Petrini uitgereikt op 16 januari 2015 tijdens het Gala van het Kookboek.
Wakker Dier: Toename kiloknallers in 2014
8 januari 2015
NIEUWVEEN - Het aantal kiloknallers in supermarkten is het afgelopen jaar met 19 procent gestegen. Na twee jaar van lichte daling komt het nu weer boven het niveau van 2011.
Startdatum Haringseizoen bekend
8 januari 2015
De start van het nieuwe haringseizoen vindt dit jaar plaats op woensdag 10 juni. De opbrengst van de traditionele veiling van het eerste vaatje Hollandse Nieuwe gaat dit jaar naar het Nationaal Ouderenfonds.
Leeuwarden wordt Hoofdstad van de Smaak 2015
8 januari 2015
Leeuwarden wordt Hoofdstad van de Smaak 2015. Dit maakte de landelijke Stichting Week van de Smaak bekend.
Lekker Top100 2015: Minimale verschuivingen
17 december 2014
De Top 100 van Lekker 2015 is bekend gemaakt. Verschuivingen in dé restaurantgids van Nederland lijken dit jaar minimaal te zijn.
Michelinsterren bekend
17 december 2014
De twee Nederlandse driesterrenrestaurants 'De Leest' en 'De Librije' behouden hun sterren. Daarnaast zijn er drie nieuwe tweesterrenrestaurants en hebben vijf restaurants hun eerste ster gekregen.
Restaurant in China geeft korting aan dikkerds
17 december 2014
Een Chinees restaurant in de stad Chongqing vaart er wel bij: hoe dikker de mannelijke bezoeker, hoe meer korting hij krijgt. En hoe lichter de vrouwelijke klant, hoe meer korting ze krijgt, aldus de Chinese media.